@dodiş#30272 Forumda varyant şeklinde arama yaparsanız geçmişte anlattıklarım çıkar, uzun bir konu.
Ürün fiyatının nerede tutulacağı sisteminize göre değişir. Her ürün mutlaka en az bir varyanttan oluşur. Varyant dediğim mesela t-shirt adı altında bir ürün var, bu ürün 4 beden ve 3 renk satılıyorsa 4x3=12 adet varyanttan (alt ürün gibi düşünebilirsiniz) oluşuyor demektir. Eğer bir de 2 değeri olan (v yaka, bisiklet yaka) yaka şekli eklerseniz 4x3x2=24 varyant var demektir. Ana ürün satılmaz, o bir çeşit grup görevi görüyor, asıl satılan varyanttır. Bu şekildeki sistemin adı SKU yani Stok Keeping Unit olarak geçer. Bu sayede her alt ürün çeşidi için stok, fiyat ve kampanya tanımlanabilir. Kırmız L V yakanın ayrı fiyatı olabilir, Pembe M Bisiklet yaka stokta kalmamış olabilir. Bunların ana ürün gibi kendilerine ait kodu olur. Mesela ana ürün kodu 90033 ise Kırmız L V yakanın kodu 90033-KRMLV olur gibi düşünebilirsiniz. Buradaki 90033-KRMLV koduna SKU kodu denir. Buraya kadar ürün fiyatının bu varyantlar tablosunda tutulacağını düşünebilirsiniz ama paragrafın en başında dediğim gibi ürün fiyatının nerede tutulacağı sisteminize göre değişir. Bunu çözmenin en kolay yolu satış kanalı oluşturmaktır. Satış kanalı ülke, şehir ya da mağaza olabilir, dükkan satışı, online satış, telefondan satış gibi de olabilir. Satış kanalı kullanan e-ticaret sisteminde nasıl ki bir ürünün en az bir varyantı oluyor en az bir tane de satış kanalı olmalıdır. Ürün fiyatı olmaz, varyantın fiyatı olur demiştik. Bu durumda ürün fiyatı ve stok durumu ayrı bir tabloda, satış kanalı ile birlikte tutulur. Örneğin
+------------+------------+------------+-------+-------+
| channel_id | product_id | variant_id | stock | price |
+------------+------------+------------+-------+-------+
| 1 | 1 | 1 | 100 | 10.75 |
| 1 | 1 | 2 | 70 | 10.75 |
| 2 | 1 | 3 | 0 | 10.75 |
+------------+------------+------------+-------+-------+
Yani
+----------------+------------+-----------------------+-------+-------+
| channel_id | product_id | variant_id | stock | price |
+----------------+------------+-----------------------+-------+-------+
| Ataşehir Şube | T-Shirt | Kırmızı L V Yaka | 100 | 10.75 |
| Ataşehir Şube | T-Shirt | Pembe L V Yaka | 70 | 10.75 |
| Kozyatağı Şube | T-Shirt | Siyah L Bisiklet Yaka | 0 | 10.75 |
+----------------+------------+-----------------------+-------+-------+
Şimdi kod yazmayı bırakın variant nedir, SKU nedir, satış kanalı nedir, sepet nasıl çalışır, kampanya kurgusu nasıl kurulur, sipariş onay-iptal-birleştirme süreçleri, stok kontrolü, sepet rezervasyonu, kalıcı/geçici sepet, kategori yönetimi vs gibi konuları araştırın. Öncelikle bu işin metodolojisini, terminolojisini vs öğrenmeniz lazım ki kod yazabilesiniz.
E-ticaret herkesin ya işte kategoriler var ürünler var sepete ekliyorsun diye küçümsediği ama aslında ayrı bir uzmanlık gerektiren kazık bir alandır.