Kafa bir noktadan sonra durunca gerçekten mantıklı düşünemiyorum. Şimdi 4-5 aydır üzerinde çalıştığım projenin sonuna geldim diyebilirim. Yaptığım şey şirket için bir intranet. Kafamın durduğu nokta ise raporlama kısmında. Önce modülleri bir anlatayım onun üzerinden nasıl birşey yapmak istediğimi zaten anlayacaksınız.
Projeler modülü altında Teklifler tekliflere bağlı revize teklifler, notlar, dosyalar, Tekliflere veya Revize Tekliflere bağlı siparişler, siparişlere bağlı ürünler, ürünlerin stok bilgileri, ürünlerin sevkiyat bilgileri, Tekliflere bağlı teknik servis işlemleri, teknik servis işlemlerine bağlı görevler, görevlere bağlı raporlar. Görüldüğü gibi dallanıp budaklanıyor.
İş bunu raporlamaya geldiği zaman nasıl bir mantık yürütmem konusunda sıkıntı yaşadım. Çünkü çıkan raporu veritabanında saklamam lazım. Geçmişe yönelik raporların incelenebilmesi lazım. Raporda da şöyle birşey gerekiyor. (Ana işlem projeler)
Her haftanın son günü 18:30 da cronjob ile işlemlerimi yapacağım. Yaptığım işlemde o hafta güncellenmiş olan projelerin o haftaki yapılmış olan işlemlerini listelemem gerekiyor.
Hiyerarşiyi şöyle listeleyecek olursak eğer:
Projeler -> Teklifler (Revizeler | Dosyalar | Notlar) -> Siparişler (Lojistik Faaliyetleri | Stok Hareketleri) -> Teknik Servis -> Görevler -> Teknik Eleman Raporları
En alttaki modülde gerçekleşen güncelleme bir öncekinden başlayıp en üste kadar update tarihi atıyor. Yani gerekli veriler elimde mevcut. İstenilen rapor verisini göstermede de sıkıntım yok. İş bu raporu saklamaya gelince ortaya çıkıyor. Bu hiyerarşide bir çıktı aldığım zaman bunu nasıl saklayacağım
Projeler modülü altında Teklifler tekliflere bağlı revize teklifler, notlar, dosyalar, Tekliflere veya Revize Tekliflere bağlı siparişler, siparişlere bağlı ürünler, ürünlerin stok bilgileri, ürünlerin sevkiyat bilgileri, Tekliflere bağlı teknik servis işlemleri, teknik servis işlemlerine bağlı görevler, görevlere bağlı raporlar. Görüldüğü gibi dallanıp budaklanıyor.
İş bunu raporlamaya geldiği zaman nasıl bir mantık yürütmem konusunda sıkıntı yaşadım. Çünkü çıkan raporu veritabanında saklamam lazım. Geçmişe yönelik raporların incelenebilmesi lazım. Raporda da şöyle birşey gerekiyor. (Ana işlem projeler)
Her haftanın son günü 18:30 da cronjob ile işlemlerimi yapacağım. Yaptığım işlemde o hafta güncellenmiş olan projelerin o haftaki yapılmış olan işlemlerini listelemem gerekiyor.
Hiyerarşiyi şöyle listeleyecek olursak eğer:
Projeler -> Teklifler (Revizeler | Dosyalar | Notlar) -> Siparişler (Lojistik Faaliyetleri | Stok Hareketleri) -> Teknik Servis -> Görevler -> Teknik Eleman Raporları
En alttaki modülde gerçekleşen güncelleme bir öncekinden başlayıp en üste kadar update tarihi atıyor. Yani gerekli veriler elimde mevcut. İstenilen rapor verisini göstermede de sıkıntım yok. İş bu raporu saklamaya gelince ortaya çıkıyor. Bu hiyerarşide bir çıktı aldığım zaman bunu nasıl saklayacağım
